میوه درخت توت اغلب برای افزودن طعمی متمایز و شیرین به آب میوه، چای، و مربا استفاده می شود. اما آیا توت برای شما مفید است؟معلوم می شود که توت خوبی های زیادی در درون خود دارد. آنتی اکسیدان های قوی، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، آهن و ویتامین K و E  است.اما قبل از اینکه بیشتر به فواید سلامتی بپردازیم، اجازه دهید به یک سوال رایج پاسخ دهیم – آیا توت خوراکی است؟ در حالی که هنگام جست‌وجوی توت‌های وحشی احتیاط لازم است، توت‌ها انواعی هستند که خوردن آن بی‌خطر است. بنابراین، آنها سمی نیستند، اما آیا توت می تواند شما را بیمار کند؟ فقط اگر آنها را قبل از رسیدن کامل بخورید. یک میوه توت کمتر رسیده می تواند یک دوره ناخوشایند بیماری و اسهال را تحریک کند، اما از آنجایی که این میوه معمولاً به صورت خشک مصرف می شود، اجتناب از آن آسان است.

مشخصات غذایی توت خشک

توت سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و طیف وسیعی از مواد مغذی است. در اینجا برخی از نکات برجسته آمده است:

ویتامین  C برای سلامت پوست شما عالی است و همچنین از سیستم ایمنی و بسیاری دیگر از عملکردهای بدن پشتیبانی می کند.

اهن. نقش مهمی در ساخت گلبول‌های قرمز خون (کمک به گردش اکسیژن در سراسر بدن) دارد.

ویتامین K بدن شما از ویتامین K برای لخته شدن خون استفاده می کند. این کمک می کند تا زخم ها به خوبی التیام پیدا کنند

پتاسیم. به حفظ تعادل مایعات در بدن شما کمک می کند. همچنین به کارکرد صحیح قلب شما کمک می کند.

ویتامین E.  موجود در توت خشک به محافظت از سلول ها در مقابل  استرس کمک می کند. همچنین  توت می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و بالا ببرد.

علاوه بر تمام مواد مغذی ذکر شده در بالا، رنگ عمیق توت همچنین نشانه برخی از ترکیبات گیاهی قدرتمند درون آن است. به عنوان مثال، آنتوسیانین ها. این قدرت گیاهی به قابلیت های آنتی اکسیدانی میوه می افزاید.

فواید توت خشک برای سلامتی

تحقیقات تا به امروز نشان می دهد که برخی از پیوندهای مثبت بین توت و چندین فواید سلامتی وجود دارد.

 

توت خشک به تنظیم قند خون کمک می کنند

اگر از دیابت نوع 2 رنج می برید، توت می تواند افزایش قند خون را بعد از غذا کاهش دهد. این به 1-deoxynojirimycin (DNJ) مربوط می شود، ترکیبی که مانع از آنزیمی در روده شما می شود که کربوهیدرات ها را تجزیه می کند.

توت خشک ها  برای سلامت قلب مفید هستند

کلسترول بالا می تواند خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد. توت و عصاره توت می توانند سطح کلسترول را کاهش دهند. با کاهش کلسترول بد، توت می تواند خطر تجمع کلسترول اضافی در شریان ها را کاهش دهد، که می تواند جریان آزادانه خون در اطراف بدن شما را دشوارتر کند.

آنها برای افزایش متابولیسم مفید هستند

140 گرم توت 14 درصد از نیاز روزانه شما به آهن را تامین می کند.محتوای بالای آهن از تولید گلبول های قرمز خون حمایت می کند که به رساندن اکسیژن به بافت ها و اندام های مهم کمک می کند. این می تواند برای متابولیسم شما مفید باشد.

آنها برای سلامت روده مفید هستند

محتوای فیبر توت با کمک به حرکت روان غذا از طریق روده، از هضم کمک می کند. این  عامل می تواند به جلوگیری از یبوست، نفخ و گرفتگی کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با توت خشک

شما می توانید تقریباً تمام مقدار توصیه شده ویتامین C خود را برای یک روز در یک وعده توت دریافت کنید. شما همچنین از دوز مناسب ویتامین E نیز بهره مند خواهید شد. این دو ویتامین با هم از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کنند و دفاع طبیعی شما را در برابر بیماری و عفونت افزایش می دهند.

سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد

توت خشک حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است که بدن ما برای تسهیل هضم غذا به آن نیاز دارد. حرکت غذا را از طریق دستگاه گوارش تسهیل می کند. این فرآیند ما را از مشکلات یبوست، نفخ و گرفتگی معده رها می کند. پژوهشی توسط موسسه F. De Ritis ایتالیا و دانشگاه کاتولیک قلب مقدس برای تعیین ظرفیت کاهش وزن توت انجام شد. طبق نتایج، کسانی که توت را در برنامه غذایی روزانه خود با مصرف 1300 کالری گنجانده بودند، حدود 10 درصد از وزن کل بدن خود را در بازه زمانی حدود سه ماه کاهش دادند.آنها همچنین مشاهده کردند که اینها نیز افرادی بودند که مقدار زیادی از دور کمر و ران خود را از دست دادند. بنابراین مقداری توت به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدنی شاداب داشته باشید.

خطر سرطان را کاهش می دهد

توت خشک پر از آنتوسیانین است که سلول های سرطانی را از خود دور می کند. آنها همچنین حاوی رسوراترول هستند که به خواص ضد سرطانی معروف است و بنابراین به مبارزه با سرطان روده بزرگ، سرطان پوست، سرطان پروستات و تیروئید کمک می کند.

گردش خون را بهبود می بخشد

توت خشک سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با گشاد کردن عروق خونی، عملکرد آنها را بهبود می بخشد. این منجر به جریان آزاد خون از قلب به سایر قسمت های بدن می شود و بنابراین کنترل فشار خون را تضمین می کند. توت خشک سرشار از آهن است و وجود آهن در توت باعث تولید بیشتر گلبول های قرمز می شود.پلی فنول های موجود در توت رگ های خونی را سالم نگه می دارد و محتوای پتاسیم آن فشار خون را پایین نگه می دارد.

بافت استخوانی را می سازد

ترکیب ویتامین K، کلسیم و آهن بهترین ترکیب از مواد مغذی برای ساختن بافت‌های استخوانی و استخوان‌های قوی است. و حدس بزنید چه؟ توت خشک سرشار از همه آنهاست. این مواد مغذی به معکوس کردن علائم تخریب استخوان و جلوگیری از اختلالات استخوانی مانند پوکی استخوان و آرتریت کمک می کنند.

توت خشک سلامت مغز را ارتقا می دهد

توت خشک  برای اطمینان از داشتن مغزی سالم، کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند. آنها مغز ما را ضد پیری می‌کنند، آن را جوان و هوشیار نگه می‌دارند و حتی آلزایمر را از خود دور می‌کنند.

سلامت کبد را ارتقا می دهد

توت توانایی تقویت کبد را دارد و حاوی آهن است که برای حفظ سلامت کبد مفید است. پس از مصرف، خون کبد را تصفیه می کنند.

 

از آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند

اگر اغلب به آنفولانزا مبتلا می شوید، خوردن توت خشک می تواند کمک کننده خوبی باشد. توت سفید طبیعتی قابض دارد و باکتری ها را از بین می برد و به همین دلیل از آنفولانزا و سرماخوردگی پیشگیری و درمان می کند. آنها همچنین حاوی فلاونوئیدها هستند که به علت کمک می کند.

سرشار از عوامل ضد التهابی

توت دارای رسوراترول است که دارای خواص ضد التهابی در آن است. آنتوسیانین های موجود در آنها به جلوگیری از التهاب کمک می کند و از این رو می تواند به عنوان جایگزینی برای داروی آلوپاتیک استفاده شود.